Już 23 czerwca w Proszowicach, podczas Małopolska Tour, odbędzie się wydarzenie w ramach kampanii edukacyjnej „Żyj bez obaw o rany”, mającej na celu podniesienie świadomości Polaków na temat leczenia ran oraz udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach. Podczas Małopolska Tour uczestnicy będą mieli okazję przystąpić do interaktywnego testu i sprawdzić swoją wiedzę na temat pierwszej pomocy przy drobnych urazach. To doskonała okazja, aby nauczyć się, jak właściwie reagować w sytuacjach awaryjnych i zwiększyć swoje bezpieczeństwo na co dzień. Na stoisku kampanii czekać będą liczne atrakcje i edukacyjne aktywności. Punkt będzie otwarty od 9:00 do 17:00. Sponsorem kampanii jest firma Schülke, producent marki octenisept®.
Blisko połowa Polaków (48%) nadal stosuje wodę utlenioną do odkażania ran, a 20% Polaków nie ma świadomości zagrożenia infekcją, nawet z najmniejszej rany[1]. Na rany i skaleczenia powinniśmy stosować przede wszystkim przeznaczone do odkażania ran preparaty np. z oktenidyną, które odkażają, przyspieszają gojenie oraz regenerują podrażnioną skórę. Jak pokazują badania konieczna jest edukacja społeczeństwa i uświadamianie, na czym powinna polegać odpowiednia pielęgnacja ran. Test dostępny w ramach kampanii „Żyj bez obaw o rany” będzie nie tylko sprawdzianem wiedzy, ale także cennym źródłem informacji o tym, jak właściwie opiekować się ranami i zapobiegać ich powikłaniom.
Na stoisku kampanii będą czekać również atrakcje dla najmłodszych, które z pewnością umilą im czas i jednocześnie wprowadzą w tematykę pierwszej pomocy. Dzieci będą mogły uczestniczyć w zabawach, malować i korzystać z wodnych tatuaży nawiązujących do tematyki pierwszej pomocy. Dzięki tym aktywnościom, nawet najmłodsi uczestnicy dowiedzą się, jak ważna jest szybka i odpowiednia reakcja w przypadku skaleczeń czy otarć.
Koło fortuny to atrakcja, która przyciągnie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Każdy odwiedzający będzie miał szansę zakręcić kołem i otrzymać atrakcyjne nagrody. To świetna okazja do zabawy i jednocześnie poznania podstawowych zasad pierwszej pomocy przy ranach.
„Brak świadomości dotyczącej właściwego postępowania z ranami to istotny problem społeczny. Chcemy, aby każdy mógł szybko i efektywnie reagować w przypadku nagłych wypadków, zwiększając tym samym bezpieczeństwo w codziennym życiu. Mniej niż połowa, bo tylko 42% Polek i Polaków słusznie stosuje preparaty na bazie oktenidyny, dlatego edukacja w zakresie pierwszej pomocy jest kluczowa. Często drobne urazy i rany pojawiają się przy sportach, dlatego jesteśmy obecni tam, gdzie istnieje największe ryzyko wystąpienia urazów skóry czy otarć. Poprzez nasze działania chcemy budować świadomość i pewność siebie w podejmowaniu szybkich i skutecznych interwencji” – mówi Małgorzata Niklewska, Dytektor Marketingu w firmie Schulke Polska.
Na uczestników będą czekały również materiały informacyjne dotyczące pierwszej pomocy oraz sposobów postępowania w przypadku różnych typów ran. To dobra okazja, aby nauczyć się czegoś nowego i spędzić czas w miłej atmosferze. Odwiedzając stoisko kampanii „Żyj bez obaw o rany” sponsorowanej przez Schülke producenta marki octenisept, uczestnicy zyskają nie tylko wiedzę, ale także pewność, że w razie potrzeby będą potrafili odpowiednio zareagować i pomóc sobie lub bliskim. Do zobaczenia 23 czerwca w Proszowicach (stadion MOSiR)!
Mapę dokładnych lokalizacji i terminów edukacji w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zyjbezobaworany.pl.
[1] Badanie zrealizowane w kwietniu 2023 metodą wywiadów on-line (CAWI), na reprezentatywnej grupie Polaków.